شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳ | Sat 23 Nov 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۵:۴۷:۵۳

اقدام هند و روسیه در طرح یک کمربند یک جاده

باشگاه خبری فراساحل: افراد بسیاری در مورد طرح ابتکاری یک کمربند، یک جاده چین OBOR که شرق و غرب را از طریق جاده، ریل و حمل و نقل دریایی به هم متصل ‌می‌کند، سخن ‌می‌گویند، اما این واقعیت که روسیه وهند نیز ‌می‌توانند مدل طرح یک کمربند، یک جاده ویژه خود را داشته باشند، کمتر مطرح ‌می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، Hercules Haralambides، استاد لجستیک و اقتصاد دریایی دانشگاه Erasmus روتردام هلند در کنفرانس TOC EUROPE با اشاره به اینکه افراد زیادی در مورد طرح ابتکاری یک کمربند، یک جاده چین OBOR که شرق و غرب را از طریق جاده، ریل و حمل و نقل دریایی به هم متصل ‌می‌کند، سخن ‌می‌گویند، اما این واقعیت که روسیه وهند نیز ‌می‌توانند مدل طرح یک کمربند، یک جاده  ویژه خود را داشته باشند، کمتر مطرح ‌می‌شود، اظهار داشت: سیستم OBOR روزانه در حال تغییر است و کشورها تلاش ‌می‌کنند تا جایی را در این طرح برای خود به دست آورند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طرح‌‌های موثر و گیرای روسیه و هند نباید از دیده پنهان بمانند، افزود: یکی از اهداف استراتژیک هند اتصال به کریدور حمل و نقل شمال ـ جنوب روسیه است، علاوه براین، اتصال به مدیترانه از طریق کویت،عراق، سوریه و لبنان را نیز ‌می‌توان هدف استراتژیک دیگری ذکر کرد. از سوی دیگر، هدف از سرمایه گذاری هند در بندر چابهار ایران را ‌می‌توان کنار گذاشتن بندر گوادر پاکستان که توسعه آن را چین برعهده دارد، دانست. در ادامه این گزارش آمده است: مسیر بالقوه یعنی از بمبی به چابهار، سپس به تهران و باکو و در نهایت مسکو ‌می‌تواند 30 درصد ارزان تر و 40 درصد کوتاه تر از مسیر جایگزین باشد، مهم تر از اینکه این مسیر نسبت به اختلالات محتمل کمتر آسیب پذیر است.

ناگفته نماند، مسیر جایگزین از بمبی به کانال سوئز، به Gibraltar، به English Channel و به سنت پترزبورگ، سپس به مسکو است. بنادر خاورمیانه در حال حاضر جزء سیستم OBOR نیستند، اما بنادری مانند ام القصر در عراق و امام خمینی در تهران، ‌می‌توانند یک مسیر جایگزین خشکی به کانال سوئز را تشکیل دهند که در نهایت به مدیترانه متصل ‌می‌شود. Haralambides در ادامه گفت: یک چنین سیستم بندری ‌می‌تواند و خواهد توانست خدمات خود را به پسکرانه وسیعی ازعراق، ایران، ترکیه و تما‌می‌مسیر به مسکو با هدف اتصال به طرح یک کمربند، یک جاده از طریق کریدور حمل و نقل شمال- جنوب روسیه، ارائه دهد.

Haralambides همچنین تایید کرد: علاوه بر این، اروپا باید از پر کردن شکاف موجود در تجارت آمریکا با چین بهره گیری کند. در ادامه این گزارش آمده است: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با امضاء یک فرمان اجرایی این کشور را از پیمان تجاری اقیانوس آرام خارج کرد و ممکن است از توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی نیز عقب نشینی کند. Haralambides  در پایان گفت: با سرمایه گذاری گسترده در بنادر آفریقا و اقدامی قابل ملاحظه به سمت دارایی‌‌های اروپایی، چین ‌می‌تواند نگاه خود را به سمت اقیانوس آرام معطوف سازد و طرح یک کمربند، یک جاده در سراسر شبکه جهانی گسترش یابد.



  کد خبر : 3988
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :